Jak dal>>?
gebek
Chtel bych se zeptal, jak mam pomoct svymu brachovi? Je mu 20, nedostudoval skolu, ale to asi neni moc podstatny.{nebo mozna je asi trosku uz zakrnel jak nic nedela} Jeho problem je konopi - vim zni to divne, dneska huli kazdej i ja hulim {ale dokazu to kontrolovat - takze pohoda}. Ale u neho je to docela velikanskej problem cislo jedna, protoze je to snad prvni clovek, kteryho znam - co huli a stal se na tom zavisly. Zavisly s velkym''Z''. Vsechny penize co dostane, automaticky vrazi do konopi, taky bere penize mamince a uz vzal a prodal i nejaky veci z bytu. Kdysi mel nejaky zajmy, ale ty ztratil a nedokaze mluvit o nicem jinym nez o tom, jak se kde zkouril, kde by neco sehnal a ze bez konopi je nuda. Uz fakt hodnekrat sem mu rikal, at se vzpamatuje a uvedomi si, ze konopi neni vsechno, ale jako kdybych mluvil s hluchym clovekem - je fakt ignorant. Tedka si nasel i docela magory kamose a tak, se bojim at ho nestahnou este do vetsiho pruseru{fetujou totiz co se da}---predem Vam moc dekuju za jakoukoli odpoved.##gebek

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, strašně rád bych Vám poslal nějaký parádní návod, bohužel ale není. A pokud se budete snažit bráchovi pomoci, nebude to nic lehkého. Kouří přeci každý, včetně Vás.... Takže něco takového určitě uslyšíte (tedy pokud to už neslýcháte). To samé říkají alkoholici a nějak se jim nevede rozlišit, že zatímco oni pijí každý den, někdo jiný si dá pár piv o víkendu.... Jinak je určitě fajn, že si nechcete hrát na kazatele a nějak jej odsuzovat jako celek. To určitě není ta cesta. Každopádně mu dejte najevo zájem o něj; i to, že máte strach a nastavte mu zrcadlo toho co dělá (prodávat věci z bytu, o ničem jiném nemluvit... není OK a tak se k tomu i postavte). Pokud to bude jako mluvení do dubu, bez nějakého výsledku, přestaňte do něj na chvíli hučet. Možná to, že přijde o bráchu jej dovede k zamyšlení. Jinak není první ani poslední kdo je na trávě závislý a není žádnou ostudou v případě potřeby vyhledat odbornou pomoc. Závislost je jen jedna a je vcelku jedno jestli je na heroinu, pervitinu či trávě. Důsledky ale i pomoc mohou být úplně stejné. Jestli Vás cokoli napadne, napište. Hezký den